Използваме „бисквитки“, за да персонализираме съдържанието и рекламите на този уебсайт. Също така споделяме информация за начина, по който използвате сайта ни, с партньорските си социални медии, рекламните си партньори и партньори за анализ.

Реклами с Google

Харесайте сайта!

Партньори


Фирма Андромеда ООД
НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ДИСТРИБУТОР
НА АСТРОНОМИЧЕСКИ ИНСТРУМЕНТИ И АКСЕСОАРИ В БЪЛГАРИЯ!
Издания на Астрономическа асоциация - София:


WWW.ASTRONOM-BG.COM
АСТРО МАГАЗИНЪТ
НА БЪЛГАРИЯ
НАБЛЮДЕНИЯ НА ЗВЕЗДИТЕ И СЛЪНЦЕТО

АЛЕКС КОПИ ЦЕНТЪР:

Благотворителност

Реклами с Google

 

На снимката: космическият кораб "Юнити" се завърна днес след успешния пилотиран полет до близкокосмическия регион от земната атмосфера. Photo credit : Virgin Galactic

5 април 2018 г. 21:15 ч.

Светослав Александров. Днес беше изключителен ден за частната компания Върджин Галактик, както и за американската и по-конкретно комерсиалната пилотирана космонавтика! Пилотираният космически кораб "Юнити" от серия "СпейсШипТу" проведе своя първи ракетен полет!

На борда на кораба пътуваха двама души - изпитателните летци Марк "Форджър" Стъки и Дейв Макей. Самолетът-носител "Ийв" беше управляван от Никола Песил и Майк Масучи. 

В рамките на днешния полет самолетът-носител изведе успешно "Юнити" на височина 14 километра. Скоро след това корабът се отдели и запали ракетния си двигател. Двигателят работеше в продължение на 30 секунди, след което беше изключен безопасно. "Юнити" продължи да пътува пасивно, достигайки до височина от 25 километра. Това все още не беше космосът, но корабът навлезе в близкокосмическото пространство - регион от земната атмосфера, простиращ се на височина по-голяма от 18 километра. Там условно казано се намира т.нар. линия на Армстронг, при която атмосферното налягане е толкова ниско, че водата завира при телесна температура. 

Днешният полет беше първият ракетен полет на Върджин Галактик след фаталния 31-ви октомври 2014 година, когато първият кораб "Ентърпрайз" от серията "СпейсШипТу" се разпадна малко след запалването на двигателя. При инцидента загина пилотът Майкъл Олсбъри, а неговият колега Питър Сийболд беше ранен. Катастрофата нанесе сериозен удар върху репутацията на компанията. Мнозина предрекоха, че Върджин Галактик няма как да се съвземе след този смъртен случай. Но въпреки това Ричард Брансън продължи напред. В началото на 2016-та година бе представен новият кораб "Юнити" пред журналисти. На 8-ми септември същата година "Юнити" летя за пръв път в прикачено състояние към самолета-носител. На 3-ти декември 2016-та корабът проведе първия си самостоятелен планиращ полет.

През по-голямата част от 2017-та година "Юнити" продължи да лети в пасивен режим, подобно на глайдер. Най-накрая днес, след дълги години чакане, чудото се случи. Върджин Галактик отново провежда ракетни полети! Но при днешното излитане го имаше и психологическия момент. Мнозина следяха с трепетно очакване как ще протече ракетното запалване. Толкова силни са били емоциите, че един от работещите в компанията призна в социалните медии, че се е разплакал. 

Нормално е! Очаквахме този момент с огромно нетърпение. Много дълги години минаха, години на безплодно и мъчително чакане. 

Не може да не поздравим Върджин Галактик за смелостта по време на днешния полет. Мнозина очаквахме първото ракетно излитане да е кратко, подобно на това на ранните полети на "Ентърпрайз". Нищо подобно - днес имаше надграждане, така че компанията е една стъпка по-напред от състоянието, в което беше през 2014 година. При предишни полети скоростта на "СпейсШипТу" достигаше между 1.2 - 1.5 Маха и височина максимум 22 километра.

Днес обаче "Юнити" се ускори до скорост от 1.87 Маха, а височината от 25 километра безспорно е рекорд за компанията. 

Затова нека да се насладим до момента и да празнуваме, но и да не забравяме, че предстоят още няколко важни стъпки пред компанията, преди "Юнити" официално да бъде въведен в експлоатация за научни и туристически полети. Очаква се през близките седмици и месеци корабът да лети отново на изпитателни полети, при които да се достига все по-голяма и по-голяма височина. В един момент "Юнити" ще трябва да мине 80-километровата бариера: границата, която в САЩ се използва за начало на космическото пространство.

Така до края на 2018 година Върджин Галактик може да се превърне в първата съвременна частна компания, провела пилотиран космически полет. 

За повече информация: Virgin Galactic


http://www.space-bg.org/

http://www.cosmos.1.bg/

 

Дарения

Дарете с Epay.bg:

Дарете с PayPal:

Финансовите дарения, които изпращате, ще служат за осигуряването на безпроблемната работа на уебсайта чрез
покриването на разхода за уебхостинга и домейните,
както и за подпомагането на инициативи по популяризирането
на космонавтиката в България, образователни и научни дейности.

Фантастична книга


ISBN: 978-619-162-488-1
Издателство: Издавам.Ком
Автор: Светослав Александров
Публикувана он-лайн
на 1 септември 2014 година
Закупете хартиеното издание : ТУК
Четете в електронен вариант (безплатно):
ТУК
Оценете в Goodreads
Харесайте във Фейсбук

Туитър

Follow Us On Twitter - Image

Времето

SMS реклама

За да публикувате Вашата реклама изпратете SMS с текст space www.adres-na-saita-vi.com на номер 1851 (цена 1.20 лв. с ДДС)
www.sharebg.eu
www.astroreflect.com
www.space-bg.org
www.sharebg.eu
probujdane.wordpress.com
Camo
www.astroreflect.com

Космическа колонизация


Е-издание на книгата "Космическа колонизация - неосъществената мечта"
ISBN: 978-954-497-010-9
Издателство: e-Книги
Автор: Светослав Александров
Публикувана он-лайн на 1 ноември 2010 година
Връзки: ТУК, ТУК (Първо издание)

БГ Топ 100

Реклами с Google